Veelgestelde vragen (FAQ)

Hieronder vind je een lijst met onze meest gestelde vragen en algemene voorwaarden. We hopen dat dit eventuele vragen over het bestellen, verzenden en retourneren bij Nourished, evenals ons privacy-, veiligheids- en ingrediëntenbeleid, beantwoordt.

 

Verzending & Levering

Hoe krijg ik gratis verzending?
Je kunt een gratis verzenden voucher 'aanschaffen' met je Friends of Nourished punten. Log in op je Nourished account om het aantal punten te bekijken en je beloning te verzilveren.

Nog geen Friend of Nourished? Maak hier een account aan: https://nourished.nl/account/register

Verzenden jullie internationaal?
We verzenden niet wereldwijd, maar wel in de hele EU! Houd er rekening mee dat de verzendkosten per land verschillen. De kosten worden weergegeven bij het afrekenen. Alle invoerrechten, belastingen en bijkomende kosten zijn niet inbegrepen in de artikelen, verzend- en behandelingskosten. Deze kosten zijn de verantwoordelijkheid van de koper. Neem vooraf contact op met de douane in het bestemmingsland om deze kosten te bepalen voordat je je aankoop afrondt.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Voor standaardverzending binnen Nederland rekenen we een vast tarief van €5,95 voor pakketten die minder dan 20 kg wegen. 
 
Verzendkosten naar België en Duitsland bedragen €5,95 en worden via International Express (DPD of GLS) verzonden. (Let op: EXPRESS-pakketten van meer dan 9 kg worden extra in rekening gebracht.)

Lees de algemene voorwaarden van de vervoerder voor meer informatie:
DPD 
GLS


Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling aankomt?
Wij verzenden met DPD & GLS, die ongeveer twee tot vier werkdagen nodig hebben om binnen Nederland te leveren. Let op: deze vervoerders werken niet op zaterdag en zondag.

Dit geldt niet voor bestellingen in het weekend en tijdens piekverkoop- en feestdagen, waarbij vertragingen van maximaal 48 uur kunnen optreden. Bestellingen geplaatst tussen vrijdag 10:00 uur en maandag 10:00 uur (CET) worden als weekendbestellingen beschouwd.

Tijdens feestdagen kunnen levertijden variëren vanwege de grote drukte bij postdiensten. Wij vragen begrip voor eventuele vertragingen.


 
Nuttige links:
GLS https://gls-group.eu/NL/nl/faq-regelmatige-zendingen
Telefoonnummer: 0900-1116660
DPD: https://www.dpd.com/nl_privateklanten

Telefoonnummer: 0900-3734663

Kan ik mijn bestelling per Express laten bezorgen?
Helaas bieden we momenteel geen Express-verzending aan.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met je trackingnummer. Je kunt je bestelling volgen via de link in de e-mail.
 
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Afhankelijk van de verzendmethode die je hebt gekozen bij het afrekenen, verschilt het antwoord op deze vraag.

DPD - Je pakket wordt afgeleverd bij het dichtstbijzijnde DPD Pickup Point. Na 7 dagen wordt het retour gestuurd naar Nourished HQ. Je bent dan verantwoordelijk voor de extra verzendkosten om het opnieuw te ontvangen.

GLS - Je kunt het afleveren in een GLS-pakketshop, depot of opnieuw plannen via FlexDelivery. Bij niet-afhalen binnen 7 dagen wordt het pakket teruggestuurd naar Nourished HQ.

Lees de algemene voorwaarden van de vervoerder voor meer informatie:

DPD 
GLS

Kan ik mijn bestelling ophalen bij het magazijn?
Helaas is dit momenteel niet mogelijk.

Wat gebeurd er als ik een verkeerd adres heb ingevoerd?
Bij een verkeerd adres kan de levering tot 4 weken vertragen. Het pakket wordt uiteindelijk teruggestuurd. Kosten voor opnieuw verzenden zijn voor de klant.

Moet ik retourkosten en nieuwe verzendkosten betalen als mijn pakket niet wordt bezorgd?
Als onderdeel van onze service vergoeden we graag de kosten van de retourzending, maar de kosten voor het opnieuw verzenden van het pakket zijn voor jouw rekening.

Wat als mijn pakket zoekraakt?
Als je pakket langer dan verwacht ‘in transit’ is, meld dit dan zodat wij een onderzoek kunnen starten. Voor opnieuw verzenden naar het juiste adres worden verzendkosten in rekening gebracht.
 
Kan ik mijn bestellingen combineren en verzendkosten terugkrijgen?
Helaas is dit niet mogelijk. Bestellingen worden direct verwerkt om snelle levering te garanderen.

Mijn items zijn beschadigd aangekomen ;-( 
Stuur binnen 7 dagen een e-mail met foto's naar hello@nourished.nl. Wij zullen de mate van beschadiging bepalen en het artikel op basis hiervan crediteren of vervangen. Gooi het/de beschadigde product(en) niet weg tot we je hebben beantwoord en hebben bepaald welke actie zal worden ondernomen.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om artikelen te retourneren die een allergische reactie hebben veroorzaakt. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zich bewust te zijn van eventuele gevoeligheden of allergieën.

 

Promoties, Aanbiedingen & Speciale Deals

Wanneer is jullie volgende promotie?
Schrijf je in voor onze wekelijkse nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van aanbiedingen. Volg ons ook op Instagram en Facebook voor speciale weekenddeals.
 
Mijn kortingscode werkt niet!
Controleer of je de voorwaarden van de aanbieding hebt gelezen en de code correct invoert in het veld voor kortingscodes bij het afrekenen. Kortingscodes kunnen niet worden gecombineerd met andere aanbiedingen.

Kortingscodes kunnen niet worden gecombineerd met Nourished cadeaubonnen en andere geselecteerde artikelen en pakketten. Raadpleeg de individuele productbeschrijvingen voor eventuele uitsluitingen.
 
Hanteren jullie uitverkoopprijzen als een item is uitverkocht?
Alle promoties gelden zolang de voorraad strekt. Prijzen van eerdere aankopen worden niet aangepast als artikelen later in de aanbieding komen.

Speciale Sale dagen & weken
Tijdens de uitverkoop zijn kortingscodes, vouchers en gratis verzending niet beschikbaar. De uitverkoop is slechts een beperkte tijd beschikbaar. Artikelen zijn verkrijgbaar zolang de voorraad strekt.


Bestellingen

Hoe weet ik of mijn bestelling succesvol is afgerond?
Je ontvangt een bevestiging via e-mail zodra je bestelling is geplaatst en betaald.

Kan ik mijn bestellingen wijzigen of annuleren?
Omdat bestellingen direct worden verwerkt, kunnen wijzigingen niet worden doorgevoerd. Je kunt ongeopende artikelen binnen 14 dagen retourneren, maar retourkosten zijn voor eigen rekening.

Wat moet ik doen als jullie een artikel dat ik heb besteld niet kunnen verzenden?
In het zeldzame geval dat een bepaald artikel uitverkocht is, wordt dit aangekondigd in de productbeschrijving. Als het artikel dat niet op voorraad is naar verwachting binnen twee weken na je bestelling weer op voorraad is, wachten we met het verzenden van alle artikelen in één pakket. Als het artikel dat niet op voorraad is naar verwachting pas over meer dan 2 weken terug zal zijn, nemen we via e-mail contact met je op en bieden we je aan om de resterende artikelen van je bestelling zo snel mogelijk te verzenden.

Welke verpakkingsmaterialen gebruiken jullie?
Bij Nourished draait alles om een gezonde jij & een gezonde planeet!

Onze dozen zijn gemaakt van gerecycled karton, en ons verpakkingspapier is 100% biologisch afbreekbaar. Plastic materialen zijn hergebruikt en gerecycled.
 
Ik ben vergeten mijn kortingscode toe te voegen!
Kortingscodes kunnen niet worden toegepast nadat bestellingen zijn geplaatst en verwerkt. Lees de aanbieding en T&C's zorgvuldig door voordat je een bestelling plaatst.

 
Retouren/Omruilen

Wat is het retourbeleid van Nourished?
Ongebruikte, ongeopende artikelen kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd voor winkeltegoed. Artikelen moeten in verkoopbare staat zijn (verzegeld en intact). Retourkosten zijn voor de klant, tenzij anders overeengekomen.

Bij het retourneren van de producten raden we aan om de doos te gebruiken waarin je Nourished bestelling is afgeleverd in plaats van een postzak om er zeker van te zijn dat het product onbeschadigd wordt geretourneerd.

 
Adres voor retourzendingen:

Nourished Nederland B.V.
Burgemeester Loeffplein 70E  
5211RX 's-Hertogenbosch
Nederland

Voeg een briefje met uitleg bij voor je retourzending. Retouren worden binnen 14 dagen na ontvangst verwerkt op Nourished HQ.

Alle Friends of Nourished-punten die je hebt verdiend met je geretourneerde artikelen worden van je account verwijderd. Onredelijke of buitensporige retourzendingen kunnen naar ons eigen inzicht worden geweigerd.

We accepteren geen retourzendingen op sample-artikelen, tenzij deze binnen de Europese Consumentenrichtlijnen vallen.

Tegoedbonnen kunnen niet opnieuw worden uitgegeven of verlengd na de vervaldatum. Zorg ervoor dat u uw tegoedbon inwisselt voor de vervaldatum die op de tegoedbon staat vermeld. Alle tegoedbonnen en cadeaubonnen zijn 12 maanden geldig vanaf de aankoopdatum. De vervaldatum staat op elke voucher en in de bevestigingsmail. 

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen/er ontbreekt een artikel in mijn bestelling!
Als er om wat voor reden dan ook een probleem is met je bestelling, als deze onvolledig of onjuist is, stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar hello@nourished.nl en vermeld de volgende informatie:

+ Order nummer

+ Het artikel dat je hebt besteld

+ Het verkeerde artikel dat je hebt ontvangen

We zijn er om je te helpen je natuurlijke goodies te krijgen!

Het pompje op mijn product werkt niet.
De pompjes die gebruikt worden bij veel natuurlijke foundations en huidverzorgingsproducten zijn speciale “luchtpompjes”. Ze bevatten geen gewone plastic slang, maar gebruiken in plaats daarvan een luchtzuigtechniek om de producten eruit te pompen, zodat je elke druppel eruit kunt krijgen. Vaak moeten deze flesjes op een hard oppervlak worden getikt om eventuele luchtbellen los te maken, gevolgd door een paar keer stevig pompen om het product de eerste keer dat je het gebruikt te laten stromen. Probeer dit eerst voordat je contact opneemt met onze klantenservice.

Hoe bestel ik een artikel dat op dit moment niet op voorraad is?
We hebben een drukke winkel en onze producten raken snel uitverkocht. We doen ons best om altijd genoeg op voorraad te hebben, maar omdat de meeste van onze producten uit Australië en Nieuw-Zeeland komen, kan er een vertraging optreden.

Als een artikel dat je wilt kopen niet op voorraad is, klik dan op de knop “laat het me weten als het weer op voorraad is” bij het product. We sturen je dan een e-mail als het artikel weer op voorraad is.

Kan ik een artikel retourneren dat ik in de uitverkoop heb gekocht?
Helaas komen in de uitverkoop gekochte artikelen niet in aanmerking voor retournering, terugbetaling of omruiling.

 

Prijzen & Ingrediënten Policy

Waar komen jullie producten vandaan?
Onze vakkundig samengestelde collectie schone en groene producten zijn afkomstig van ethische merken uit Australië, Nieuw-Zeeland en daarbuiten die geen dierproeven uitvoeren, die bij elk onderdeel van de productie rekening houden met hun ecologische voetafdruk en die actief betrokken zijn bij het creëren van de verandering die zij in de wereld willen zien.

Onze producten komen uit Australië, Nieuw-Zeeland, Noord- en Zuid-Amerika en Europa. Onze producten hebben veel eco-certificaten, waaronder Certified Natural, Certified Organic, Food Grade en Certified Biodynamic. We streven ernaar om de meest overwogen online beauty & lifestyle boutique in Europa te zijn!

In welke valuta worden jullie prijzen weergegeven?
Alle prijzen op onze website zijn vermeld in EU Euro's, inclusief BTW.

 

Kortingscodes & Vouchers

Verkopen jullie cadeaubonnen?

Je kunt hier Cadeaubonnen kopen.

Je ontvangt je cadeaubon via e-mail binnen 30 minuten na je bestelling. Je kunt de bon doorsturen naar de gelukkige ontvanger of afdrukken en in een kaart stoppen.

Je kunt ook fysieke cadeaubonnen bestellen. Stuur een mailtje met je order nummer naar hello@nourished.nl

Cadeaubonnen zijn 12 maanden geldig vanaf de datum van aankoop.

Cadeaubonnen kunnen niet worden gebruikt in combinatie met andere kortingscodes, promoties of speciale codes.

Hoe gebruik ik tegoedbonnen & kortingscodes?
Als je een kortingscode of cadeaubon wilt gebruiken, voeg je de code toe aan het vak “Cadeaubon of kortingscode” bij het afrekenen.

Kortingscodes kunnen niet worden toegepast op artikelen die al zijn afgeprijsd.

Kortingscodes kunnen niet worden gebruikt in combinatie met een andere kortingscode, code voor gratis verzending, promotieaanbieding of cadeaubon.


Hoe krijg ik een kortingscode?
In onze nieuwsbrief en op onze Instagram- en Facebookpagina bieden we van tijd tot tijd kortingscodes, promoties en cadeaumogelijkheden aan. Alle kortingen en aanbiedingen zijn uitsluitend beschikbaar op de data die worden vermeld bij elke specifieke aanbieding en kunnen niet worden terug- of vooruitgedateerd. U kunt ook een kortingscode 'kopen' met de Friends of Nourished spaarpunten. 

Kan ik het bedrag van mijn tegoed, Friends of Nourished punten of voucher terugkrijgen?
Credits, Friends of Nourished-punten en cadeaubonnen moeten worden ingewisseld bij het afrekenen en kunnen niet worden ingewisseld voor geld. Cadeaubonnen kunnen niet worden toegepast nadat je bestelling & betaling is verwerkt bij het afrekenen.

Kan ik een kortingscode gebruiken op een artikel dat al is afgeprijsd?

Er kunnen geen verdere kortingen worden toegepast op reeds afgeprijsde artikelen. Kortingscodes worden alleen bij de kassa toegepast op alle volledig geprijsde artikelen.

Kan ik meer dan één kortingscode gebruiken in een bestelling?
Er kan slechts één kortingscode, aanbieding of gratis cadeau worden toegepast op één bestelling. 

Nieuwsbrief

Hebben jullie een nieuwsbrief?
Absoluut! We hebben een tweewekelijkse nieuwsbrief boordevol informatie over alles wat schoon en groen is, aanbiedingen, evenementen en onze favoriete producten. De makkelijkste manier om je in te schrijven is door lid te worden van het Friends of Nourished loyaliteitsprogramma. Je kunt je ook hier aanmelden.

Door je aan te melden, geef je toestemming om terugkerende e-mailmarketing en -communicatie te ontvangen. Maak je geen zorgen, dit omvat leuke dingen zoals onze tweewekelijkse nieuwsbrief, VIP aanbiedingen, kortingen, vroege toegang tot sale en gratis cadeaus. Je kunt je ook op elk gewenst moment uitschrijven volgens het onderstaande proces.

We bepalen het afhaken van een winkelwagentje door een cookie te gebruiken en te controleren of de bestaande gebruiker zich al heeft aangemeld voor e-mailmarketing. Toestemming is geen voorwaarde voor aankopen.


Hoe meld ik me af voor jullie nieuwsbrief?
Al onze nieuwsbrieven bevatten een afmeld link die je kunt gebruiken als je besluit dat je de nieuwsbrief niet meer wilt ontvangen. 

Tekstmarketing & Notificaties

Door je aan te melden voor sms-marketingberichten ga je akkoord met het ontvangen van terugkerende geautomatiseerde marketingberichten en herinneringsberichten voor winkelwagens op het opgegeven telefoonnummer.

We stellen vast wanneer een winkelmandje wordt achtergelaten door een cookie te gebruiken en te controleren of de bestaande gebruiker zich al heeft aangemeld voor tekstmarketing.

Toestemming is geen voorwaarde voor aankopen. Antwoord STOP om u af te melden. HELP voor hulp. Msg & Data tarieven kunnen van toepassing zijn.

Als je geen deel wilt uitmaken van onze service, kun je je op elk gewenst moment afmelden door STOP, CANCEL, QUIT, END of UNSUBSCRIBE te sms'en naar elk mobiel bericht dat je van ons ontvangt. Het is mogelijk dat je nog een sms-bericht ontvangt waarin de afmelding van onze service wordt bevestigd. Je stemt er ook mee in dat het sturen van een e-mail, het bellen naar, of het sturen van een ander afmeldingsverzoek of het gebruiken van andere woorden dan hierboven vermeld, geen redelijke manier is om uit te schrijven.

Wanneer je je voor onze service aanmeldt, kun je verwachten dat je af en toe sms'jes ontvangt over de nieuwste sms-waarschuwingen, enquêtes, welkomstberichten, winacties voor klanten, tekstcampagnes, weggeefacties, flitsverkopen en upsells. Als je apparaat geen mms ondersteunt, leveren we in plaats daarvan een sms en strippen we de afbeelding. De opt-out wordt ook afgeleverd als een standaard SMS-bericht.

Carriers (AT&T, T-mobile, Verizon, T-Mobile, Sprint, Rogers, MetroPCS, etc.) zijn niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor niet-bezorgde of vertraagde berichten.