Verzending & Levering
Hoe krijg ik gratis verzending?
Je kunt een gratis verzenden voucher 'aanschaffen' met je Friends of Nourished punten. Log in op je Nourished account om het aantal punten te bekijken en je beloning te verzilveren.

Nog geen Friend of Nourished? Maak hier een account aan: https://nourished.nl/account/register

Verzenden jullie internationaal?
We verzenden niet wereldwijd, maar wel in de hele EU! Houd er rekening mee dat de verzendkosten per land verschillen. De kosten worden weergegeven bij het afrekenen. Alle invoerrechten, belastingen en bijkomende kosten zijn niet inbegrepen in de artikelen, verzend- en behandelingskosten. Deze kosten zijn de verantwoordelijkheid van de koper. Neem vooraf contact op met de douane in het bestemmingsland om deze kosten te bepalen voordat je je aankoop afrondt.

Hoeveel bedragen de verzendkosten?
Voor standaardverzending binnen Nederland rekenen we een vast tarief van €6,95 voor pakketten die minder dan 20 kg wegen.

Verzendkosten naar België en Duitsland bedragen €6,95 en worden via International Express (DPD of GLS) verzonden. (Let op: EXPRESS-pakketten van meer dan 9 kg worden extra in rekening gebracht.)

Lees de algemene voorwaarden van de vervoerder voor meer informatie:

DPD 
GLS

Andere EU-tarieven zijn als volgt:

+ Kroatië - €8.95

+ Denemarken - €7.95

+ Finland 0-2kg - €8.50

             2.0-5kg - €15.00

+ Frankrijk - €7.95

+ Ierland - €8.50

+ Italië - €9.00

+ Noorwegen - €16.60

+ Polen - €8.95

+ Spanje - €9.50

+ Oostenrijk - €7.95

+ Griekenland - €16.00

+ Hongarije - €9.50

+ Letland - €13.80

+ Portugal - €10.95

+ Slovenië 0-2kg - €8.00

               2.1-5kg - €10.00

+ Zweden - €9.00

+ Zwitserland €0-120 order - €13.00 shipping

                    €120+ order - €23.00

+ Internationale verzending 0-20kg - €30.00


Hoe lang duurt het voordat mijn bestelling aankomt?
Wij verzenden met DPD & GLS, die ongeveer twee tot vier werkdagen nodig hebben om binnen Nederland te leveren. Let op: deze vervoerders werken niet op zaterdag en zondag.

Dit geldt niet voor bestellingen in het weekend en tijdens piekverkoop- en feestdagen, waarbij vertragingen van maximaal 48 uur kunnen optreden. Bestellingen geplaatst tussen vrijdag 10:00 uur en maandag 10:00 uur (CET) worden als weekendbestellingen beschouwd.

Tijdens feestdagen kunnen levertijden variëren vanwege de grote drukte bij postdiensten. Wij vragen begrip voor eventuele vertragingen.

 
Nuttige links:
GLS https://gls-group.eu/NL/nl/faq-regelmatige-zendingen
Telefoonnummer:  0900-1116660
DPD: https://www.dpd.com/nl_privateklanten
Telefoonnummer: 0900-3734663

Kan ik mijn bestelling per Express laten bezorgen?
Helaas bieden we momenteel geen Express-verzending aan.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?
Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je een e-mail met je trackingnummer. Je kunt je bestelling volgen via de link in de e-mail.

GLS gebruikt FlexDeliveryService

Flexibele levering: GLS informeert ontvangers vroegtijdig over de levering van goederen en biedt verschillende leveringsopties waaruit ze kunnen kiezen.

Zodra de bestelling klaar is voor verzending, ontvangen klanten een e-mail met informatie over de aanstaande levering.

Op deze manier kunnen ontvangers vroegtijdig afspraken maken om de artikelen te ontvangen. Als alternatief en indien gewenst kunnen ze online kiezen uit verschillende leveringsopties:

- een nieuwe datum voor de levering binnen een vooraf aangekondigd tijdsbestek van drie uur

- het pakket doorsturen naar een GLS ParcelShop

- het pakket doorsturen naar een GLS depot

- levering bij buren


 
Wat gebeurt er als ik niet thuis ben?
Afhankelijk van de verzendmethode die je hebt gekozen bij het afrekenen, verschilt het antwoord op deze vraag.

DPD - Je pakket wordt afgeleverd bij het dichtstbijzijnde DPD Pickup Point. Na 7 dagen wordt het retour gestuurd naar Nourished HQ. Je bent dan verantwoordelijk voor de extra verzendkosten om het opnieuw te ontvangen.

GLS - Je kunt het afleveren in een GLS-pakketshop, depot of opnieuw plannen via FlexDelivery. Bij niet-afhalen binnen 7 dagen wordt het pakket teruggestuurd naar Nourished HQ.

Lees de algemene voorwaarden van de vervoerder voor meer informatie:
DPD 
GLS

Kan ik mijn bestelling ophalen bij het magazijn?
Helaas is dit momenteel niet mogelijk.

Wat gebeurt er als ik een verkeerd adres heb ingevoerd?
Bij een verkeerd adres kan de levering tot 4 weken vertragen. Het pakket wordt uiteindelijk teruggestuurd. Kosten voor opnieuw verzenden zijn voor de klant.

Moet ik retourkosten en nieuwe verzendkosten betalen als mijn pakket niet wordt bezorgd?
Als onderdeel van onze service vergoeden we graag de kosten van de retourzending, maar de kosten voor het opnieuw verzenden van het pakket zijn voor jouw rekening.

Wat als mijn pakket zoekraakt?
Als je pakket langer dan verwacht ‘in transit’ is, meld dit dan zodat wij een onderzoek kunnen starten. Voor opnieuw verzenden naar het juiste adres worden verzendkosten in rekening gebracht.
 
Kan ik mijn bestellingen combineren en verzendkosten terugkrijgen?
Helaas is dit niet mogelijk. Bestellingen worden direct verwerkt om snelle levering te garanderen.

Mijn items zijn beschadigd aangekomen ;-(
Stuur binnen 7 dagen een e-mail met foto's naar hello@nourished.nl. Wij zullen de mate van beschadiging bepalen en het artikel op basis hiervan crediteren of vervangen. Gooi het/de beschadigde product(en) niet weg tot we je hebben beantwoord en hebben bepaald welke actie zal worden ondernomen.

Helaas is het voor ons niet mogelijk om artikelen te retourneren die een allergische reactie hebben veroorzaakt. Het is de verantwoordelijkheid van de klant om zich bewust te zijn van eventuele gevoeligheden of allergieën.

Retouren/Omruilen
Wat is het retourbeleid van Nourished?
Ongebruikte, ongeopende artikelen kunnen binnen 14 dagen worden geretourneerd voor winkeltegoed. Artikelen moeten in verkoopbare staat zijn (verzegeld en intact). Retourkosten zijn voor de klant, tenzij anders overeengekomen.

Bij het retourneren van de producten raden we aan om de doos te gebruiken waarin je Nourished bestelling is afgeleverd in plaats van een postzak om er zeker van te zijn dat het product onbeschadigd wordt geretourneerd. 

Adres voor retourzendingen:

Nourished Nederland B.V.
Burgemeester Loeffplein 70E  
5211RX 's-Hertogenbosch
Nederland

Voeg een briefje met uitleg bij voor je retourzending. Retouren worden binnen 14 dagen na ontvangst verwerkt op Nourished HQ.

Alle Friends of Nourished-punten die je hebt verdiend met je geretourneerde artikelen worden van je account verwijderd. Onredelijke of buitensporige retourzendingen kunnen naar ons eigen inzicht worden geweigerd.

We accepteren geen retourzendingen op sample-artikelen, tenzij deze binnen de Europese Consumentenrichtlijnen vallen.

Tegoedbonnen kunnen niet opnieuw worden uitgegeven of verlengd na de vervaldatum. Zorg ervoor dat u uw tegoedbon inwisselt voor de vervaldatum die op de tegoedbon staat vermeld. Alle tegoedbonnen en cadeaubonnen zijn 12 maanden geldig vanaf de aankoopdatum. De vervaldatum staat op elke voucher en in de bevestigingsmail. 

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen/er ontbreekt een artikel in mijn bestelling!
Als er om wat voor reden dan ook een probleem is met je bestelling, als deze onvolledig of onjuist is, stuur dan zo snel mogelijk een e-mail naar hello@nourished.nl en vermeld de volgende informatie:

+ Order nummer

+ Het artikel dat je hebt besteld

+ Het verkeerde artikel dat je hebt ontvangen

We zijn er om je te helpen je natuurlijke goodies te krijgen!

Het pompje op mijn product werkt niet.
De pompjes die gebruikt worden bij veel natuurlijke foundations en huidverzorgingsproducten zijn speciale “luchtpompjes”. Ze bevatten geen gewone plastic slang, maar gebruiken in plaats daarvan een luchtzuigtechniek om de producten eruit te pompen, zodat je elke druppel eruit kunt krijgen. Vaak moeten deze flesjes op een hard oppervlak worden getikt om eventuele luchtbellen los te maken, gevolgd door een paar keer stevig pompen om het product de eerste keer dat je het gebruikt te laten stromen. Probeer dit eerst voordat je contact opneemt met onze klantenservice.

Hoe bestel ik een artikel dat op dit moment niet op voorraad is?
We hebben een drukke winkel en onze producten raken snel uitverkocht. We doen ons best om altijd genoeg op voorraad te hebben, maar omdat de meeste van onze producten uit Australië en Nieuw-Zeeland komen, kan er een vertraging optreden.

Als een artikel dat je wilt kopen niet op voorraad is, klik dan op de knop “laat het me weten als het weer op voorraad is” bij het product. We sturen je dan een e-mail als het artikel weer op voorraad is.

Kan ik een artikel retourneren dat ik in de uitverkoop heb gekocht?
Helaas komen in de uitverkoop gekochte artikelen niet in aanmerking voor retournering, terugbetaling of omruiling.